آشپزی نوین

چگونه غذاها ی جدید و خوشمزاه را به راحتی درست کنیم

آشپزی نوین

چگونه غذاها ی جدید و خوشمزاه را به راحتی درست کنیم

در اینجا ما نوع پخت و نحوه سرو جدید ترین غذا های روز جهان و خواص پزشکی انواع مواد غذایی را معرفی می کند

طبقه بندی موضوعی

طرز تهیه ی رولت خامه ای

جمعه, ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴ ب.ظ

رولت خامه ای


هر کس با زشتىِ سبکسرى تو را خشمگین کرد تو با زیبایى بردبارى او را به خشم آور. امام علی (ع) (عیون الحکم)


شیرینی محبوب خیلی ها مثل من 😊😁.


تخم مرغ ۴ عدد

آرد سفید  ۱۰۰ گرم (تقریبا دو سوم لیوان)

شکر ۱۰۰ گرم (تقریبا نصف لیوان)

عسل ۱ ق غ

آب جوش ۱ ق غ

وانیل نوک قاشق

خامه فرم گرفته ۵۰۰ گرم


زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کردم .

زرده رو همراه با شکر و وانیل زدم تا کرم رنگ بشه . عسل و آب جوش رو هم اضافه کردم . عسل به خاطر خوش رنگ شدن رولت هست و قابل حذف هستش .

سفیده رو با همزن اون قدر زدم تا فرم بکیره طوری که کاسه رو برگردونیم چیزی بیرون نریزه .

سفیده رو به زرده اضافه کردم و به صورت دورانی هم زدم .

آرد رو ۳ بار الک کردم و بعد داخل مواد ریختم و با لیسک به صورت دورانی هم زدم .

کف سینی را چرب کردم و روی اون کاغذ روغنی انداختم  و روی اون رو هم کمی چرب کردم. 

سایز سینی ۳۰ در ۴۰ هستش . مواد رو ریختم به طور کاملا یکسان همه جا پخش بشه اگر یه جا کم مواد باشه و جایی زیاد رولت به طور یکنواخت پخش نشه هم ممکنه خشک بشه و هم موقع رول ترک برداره .

سینی رو هم روی سطح کار یکی دوبار کوبیدم تا حباب های اضافی خارج بشه و یکدست همه جا پخش بشه .

فر از یه ربع قبل گرم کردم دمای ۲۲۰ درجه به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه گذاشتم . من کمی گریل را هم روشن کردم . 

اگر زود از فر خارج کنید و نپزه رولت خمیر میشه اگه خیلی زیاد بمونه نونش خشک میشه . از اونجایی که دمای فرها فرق می کنه حتما خودتون باز چک کنین .  بعد از پخت ، بلافاصله روی آن پارچه تمیز انداختم  و روی آن سینی دیگری قرار دادم تا خنک بشه حتما نیازی نیست که سینی بالایی روی سینی پایینی چفت بشه.

 نان رولت بعد از خنک شدن از کاغذ جدا کردم و با پارچه رول کردم و کمی در یخچال قرار می دادم .

بعد به آرامی باز کردم و خامه فرم گرفته زدم، به طور یکنواخت بزنید ، به آرامی رول کردم . به دلخواه یه کم روش خامه و پودر کاکائو الک کردم .

داخل یخچال قرار دادم حداقل ۴ ساعتی بمونه . کمی بیشتر بمونه بهتر تا راحت برش بخوره .

#فرم_دادن_خامه_معصومه : از خامه قنادی استفاده کردم .می گیرم و میزارم فریزر هر وقت بخوام هر مقدار از فریزر بیرون میارم و یخش که باز شد اما هنوز یخمکیه با همزن برقی ۵ دقیقه می زنم فرم بگیره.

طرزتهیه ی از: معصومه رسولی


طرز تهیه ی رولت خامه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی