آشپزی نوین

چگونه غذاها ی جدید و خوشمزاه را به راحتی درست کنیم

آشپزی نوین

چگونه غذاها ی جدید و خوشمزاه را به راحتی درست کنیم

در اینجا ما نوع پخت و نحوه سرو جدید ترین غذا های روز جهان و خواص پزشکی انواع مواد غذایی را معرفی می کند

طبقه بندی موضوعی

معرفی چند نکته خانه داری

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۲ ب.ظ

🎀اینم چندتا نکته خانه داری برای شما خانمهای کدبانوی عزیز😊👇😊👇


⬅️نگه داری #زرشک 

برای نگهداری زرشک آن را داخل فریزر قرار دهید هم تازه می ماند و هم یخ نمی بندد .


⬅️نگهداری #هویج 🌾

برای نگهداری هویج و چغندر آن ها را داخل صندوق ریخته و روی آن شن نرم بریزید بطوریکه به هم نچسبند و از هم فاصله داشته باشند .


⬅️نگهداری #آرد🍚

آرد را باید در جای خشک و تاریک نگهداری کنید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.


⬅️نگهداری #روغن🍶

برای نگهداری روغن از ظروف شیشه ای استفاده نکنید . ظروف سفالی یا لعابی برای اینکار مناسبتر است . اگر خواستید از ظروف شیشه ای استفاده کنید از شیشه ای استفاده کنید ، که رنگ آن تیره و کدر باشد .


⬅️نگهداری #چای_عطری ☕️

اگر در خانه از چای عطری استفاده می کنید برای اینکه بعد از مدتی چای ، عطر خود را از دست ندهد چای را داخل ظرف در بسته نگهداری کنید و اگر از خود پاکت چای استفاده می کنید ، پاکت چای را داخل کیسه ی پلاستیکی قرار دهید و در کیسه را محکم گره بزنید ، تا عطر آن تا آخر باقی بماند.


⬅️نگهداری #نان 🍞

🔅اگر داخل کیسه ی نان یک پر ساقه کرفس بگذارید نان مدت بیشتری تازه می ماند .

🔅میتوانید نان ها را داخل پلاستیک فریزر قرار داده و داخل فریزر نگهداری کنید . در موقع لزوم نان ها را از فریزر خارج کرده و داخل سینی با حرارت دادن گرم کنید و استفاده نمایید.


⬅️ نگهداری #حبوبات 🍚

🔅لابه لای حبوبات چند برگ از درخت گردو قرار دهید .

🔅حبوبات را با نمک فراوان مخلوط کنید .

🔅حبوبات را داخل فریزر نگهداری کنید .

🔅میتوانید حبوبات را فقط یک جوش داده ( آب را جوش آورده حبوبات را داخل آب جوش بریزید تا یک جوش بخورد ) داخل آبکش ریخته و آنرا خشک کنید به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی نمی شوند (روش قدیمی ها)

 

⬅️ نگهداری #کیک 🍰

اگر قسمتی از کیک معمولی را خورده اید و بقیه ی آنرا می خواهید نگهداری کنید یک تکه نان را آب بزنید و روی کیک قرار دهید . و آنرا در جعبه بگذارید و در یخچال قرار دهید . رطوبت نان سبب می شود کیک تازه بماند . در صورتی که کیک شما میوه ای است چند قاچ سیب کنار آن بگذارید و داخل یخچال قرار دهید .


⬅️ نگهداری #کیک_خامه ای 🎂

کیک خامه ای را داخل جعبه ی کیک قرار دهید سپس جعبه را داخل کیسه پلاستیک گذاشته در آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید . کیک خامه ای درون فریزر نیز تازه میماند.


⬅️نگهداری #بیسکویت 🍪

اگر میخواهید بیسکویت شما ترد و شکننده باشد و صدای مخصوص خود را داشته باشد . چند حبه قند داخل جعبه بیسکویت بیندازید . در ضمن هرگز بیسکویت را قوطی یا پاکت پلاستیکی قرار ندهید .

 

⬅️خشک کردن ونگهداری #سبزیجات☘️ 

بیشتر خانم ها سبزیها را بصورت خشک استفاده می کنند . باید در نظر داشته باشید که سبزیها را حتماٌ در سایه خشک کنید تا تغییر رنگ ندهند .در ضمن سبزیهای خشک را نباید بیشتر از شش ماه نگهداری کرد . زیرا کهنه می شوند و خاصیت خود را ز دست میدهند .


⬅️نگهداری #پنیر🧀

برای جلوگیری از خشک شدن پنیر، دستمالی راکه با سرکه مرطوب کرده اید دور پنیر بپیچید.


⬅️نگهداری #دانه_ذرت 🌽

دانه ذرت را در داخل فریزر نگهداری کنید . با اینکار از چروک شدن ذرت جلوگیری می شود .قبل از اینکه دانه های ذرت را بو بدهید ، کمی آب سرد روی آن بریزید . 

 

⬅️نگهداری #کشک🍶

برای نگهداری کشک سائیده می توانید کشک ها را داخل قالب جا یخی ریخته و داخل فریزر بگذارید ، تا یخ ببندد . سپس آنها را از قالب جدا کرده داخل کیسه فریزر ریخته و داخل فریزر نگهداری کنید و در موقع لزوم از آن استفاده کنید.


⬅️نگهداری #آبلیمو در یخچال🍋

اگر شیشه آبلیمو را در یخچال می گذارید حتماٌ درب آنرا ببندید چون باعث می شود که عمر یخچال کوتاه شود .


⬅️نگهداری #قارچ 🍄

قارچ را نباید شست بلکه باید آنرا داخل پاکت کاغذی بسته بندی و در فریزر نگهداری کنید اگر قارچ را داخل کیسه پلاستیک بگذارید خراب می شود .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی